Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

Τέλη κυκλοφορίας 2017: Εκτύπωση ειδοποιητηρίου Taxisnet | www.gsis.gr

Ριζικά αλλάζουν τα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων το 2017.
Ευχάριστες εκπλήξεις στα τέλη κυκλοφορίας 2017 για όσους έχουν αυτοκίνητα 10ετίας και δυσάρεστα νέα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με μικρότερη ηλικία.
Σύμφωνα με τα νέα σενάρια, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει την μείωση σε ποσοστό από 5% έως και 40% στα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2006.
Την επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 αλλά και αναπροσαρμογές στα ποσά που αναλογούν ανά κατηγορία εκπομπών ρύπων.
Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα για το 2016 ήταν τριών ταχυτήτων καθώς υπήρχαν διαφορετικές χρεώσεις ανάλογα με την 1η Άδεια Κυκλοφορίας του οχήματος.
Τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 για οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας έως 31/12/2000 κυμαίνονταν από 25 έως και 1.230 ευρώ.Στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2001 έως και 31/12/2005 τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 αυξάνονται λίγο στις κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω και ανέρχονταν από 630 έως και 1.260 ευρώ.
Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2006 έως 31/10/2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας ήταν ακριβότερα στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω και ανέρχονταν από 255 έως και 1.380 ευρώ.
Στα υπόλοιπα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/11/2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονταν με τους ρύπους και το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχονταν από 0,90 έως και 3,72 ευρώ.
Τα τέλη κυκλοφορίας 2017 θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά, δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης. Αυτό που μπορούμε να δεσμευθούμε είναι ότι θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά από την προηγούμενη χρονιά και θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν ώστε αυτοκίνητα τα οποία δεν είχαν πάρει πινακίδες τα προηγούμενα χρόνια, φέτος να πάρουν», απάντησε σε σχετική ερώτηση.
Πληρωμή με το μήνα – Μείωση έως 50% το 2017
Σύμφωνα με πληροφορίες μελετάται και είναι αρκετά πιθανό να κατατεθεί τροπολογία για την ανά μήνα πληρωμή των τελών κυκλοφορίας ή ανά τρίμηνο (πχ τους καλοκαιρινούς μήνες). Βεβαίως κάτι ανάλογο είχε ανακοινωθεί και πέρυσι, χωρίς τελικά να εφαρμοστεί. Σύμφωνα με στελέχη του Υπουργείου Οικονομικών, για τα τέλη κυκλοφορίας 2017 εξετάζεται μείωση έως και 50% , με μία ταυτόχρονη αύξηση της τιμής της βενζίνης της για 1-3 λεπτά. Σημειώνουν επίσης πως περίπου 700.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να έχουν πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ το 20% των οχημάτων, περίπου 800.000 αυτοκίνητα, έχουν δηλωθεί για απόσυρση.
Θυμίζουμε ότι οι πολίτες (περίπου 5.370.000 κάτοχοι οχημάτων), είτε με τον κωδικό τους για το TAXISnet είτε με τον ΑΦΜ τους, μπορούν να βρίσκουν το ειδοποιητήριο πληρωμής, να το τυπώνουν και ακολούθως να το εξοφλούν σε τράπεζες, ταχυδρομεία ή μέσω web banking (ώστε να αποφύγουν τις ουρές). Σημειώνεται ότι αρκετές τράπεζες παρέχουν τη δυνατότητα μέσω web banking της εύρεσης του κωδικού πληρωμής από την ΓΓΠΣ η οποία συμπληρώνεται αυτόματα στα ανάλογα πεδία κατά την πληρωμή. Ο κάτοχος του λογαριασμού πρέπει να γνωρίζει μόνο τον ΑΦΜ και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
Επιπλέον, όπως και πέρυσι, θα υπάρχει η δυνατότητα να πληρώσουν τα τέλη χωρίς το σχετικό ειδοποιητήριο στις τράπεζες, δίνοντας τον ΑΦΜ τους και τον αριθμό κυκλοφορίας τους. Ο οδηγός θα πρέπει να έχει πάντα στο αυτοκίνητό του την απόδειξη, που ουσιαστικά αντικαθιστά το σήμα. Όσοι δεν καταβάλουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας 2015 θα κληθούν να πληρώσουν το αντίτιμο στο διπλάσιο. Οι παραβάτες θα εντοπίζονται από τη ΓΓΠΣ με διασταυρώσεις και θα λαμβάνουν ηλεκτρονικά το πρόστιμο μέσω TAXISnet.
Τέλη κυκλοφορίας 2016
Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής:
1. Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000
Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.)
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’ Έως 300 22 ευρώ
Β’ 301-785 55 ευρώ
Γ’ 786-1.071 120 ευρώ
Δ’ 1.072-1.357 135 ευρώ
Ε’ 1.358-1.548 225 ευρώ
ΣΤ’ 1.549-1.738 250 ευρώ
Ζ’ 1.739-1.928 280 ευρώ
Η’ 1.929-2.357 615 ευρώ
Θ’ 2.358-3.000 820 ευρώ
Γ 3.001-4.000 1.025 ευρώ
Κ’ 4.001 και άνω 1.230 ευρώ
2. Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το έτος 2005
Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’ Έως 300 22 ευρώ
Β’ 301-785 55 -//-
Γ’ 786-1.071 120 -//-
Δ’ 1.072-1.357 135 -//-
Ε’ 1.358-1.548 240 -//-
ΣΤ’ 1.549-1.738 265 -//-
Ζ’ 1.739-1.928 300 -//-
Η’ 1.929-2.357 630 -//-
Θ’ 2.358-3.000 840 -//-
I’ 3.001-4.000 1.050 -//-
Κ’ 4.001 και άνω 1.260 -//-
3. Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά
Κατηγορία Κυλινδρισμός κινητήρα Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)
Α’ Έως 300 22 ευρώ
Β’ 301- 785 55 -//-
Γ’ 786-1.071 120 -//-
Δ’ 1.072-1.357 135 -//-
Ε’ 1.358-1.548 255 -//-
ΣΤ’ 1.549-1.738 280 -//-
Ζ’ 1.739-1.928 320 -//-
Η’ 1.929-2.357 690 -//-
Θ’ 2.358-3.000 920 -//-
I’ 3.001-4.000 1.150 -//-
Κ’ 4.001 και άνω 1.380 -//-
β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1-11-2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).
ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ
C02 ανα χιλιόμετρο) C02 (σε ευρώ)
0-90 0
91-100 0,90 ευρώ
101-120 0,98 ευρώ
121-140 1,20 ευρώ
141-160 1,85 ευρώ
161-180 2,45 ευρώ
181-200 2,78 ευρώ
201-250 3,05 ευρώ
‘Ανω των 251 3,72 ευρώ
Υβριδικά
«Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων
«Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.».
Τα παλαιά τέλη κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων για το 2015:
Από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε. 22 ευρώ
Από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε. 55 ευρώ
Από 786 κ.ε. μέχρι 1.071 κ.ε. 120 ευρώ
Από 1.071 κ.ε. μέχρι 1.357 κ.ε. 135 ευρώ
Από 1.358 κ.ε. μέχρι 1.548 κ.ε. 240 ευρώ
Από 1.549 κ.ε. μέχρι 1.738 κ.ε. 265 ευρώ
Από 1.739 κ.ε. μέχρι 1.928 κ.ε. 300 ευρώ
Από 1.929 κ.ε. μέχρι 2.357 κ.ε. 660 ευρώ
Από 2.358 κ.ε. μέχρι 3.000 κ.ε. 880 ευρώ
Από 3.001 κ.ε. μέχρι 4.000 κ.ε. 1.000 ευρώ
Από 4.001 κ.ε. και άνω 1.320 ευρώ
Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2009 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.) –
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε ευρώ:
0 – 100 γρ./χλμ. – ευρώ
101 – 120 γρ./χλμ. 0,90 ευρώ
121 – 140 γρ./χλμ. 1,10 ευρώ
141 – 160 γρ./χλμ. 1,70 ευρώ
161 – 180 γρ./χλμ. 2,25 ευρώ
181 – 200 γρ./χλμ. 2,55 ευρώ
201 – 250 γρ./χλμ. 2,80 ευρώ
‘Ανω των 251 γρ./χλμ. 3,40 ευρώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου